صفحات

۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

توافق مخالفان بشار اسد برای تشکيل ائتلاف يکپارچه


زاهدان آنلاین :مخالفان سوری روز یکشنبه اعلام کردند که در نشست دوحه که به منظور تشکیل جبهه ای متحد علیه رژیم بشار اسد برگزار شده بود، موفق شدند ائتلاف ملی منسجم تری را تشکیل دهند.
اجلاس دوحه که از شخصیت‏ها و تشکل‏های سیاسی و نظامی مختلف مخالفان رژیم سوریه تشکیل می شود، روز یکشنبه 11-11-2012 در پایان سومین روز از نشست خود از تشکیل ساختاری جدید به نام "اتحاد ملی نیروهای اپوزیسیون و انقلاب" خبر داده است.
در همین حال "سهیر آتاسی"، یکی از چهره های برجسته اپوزیسیون سوریه، در این مورد گفته است: «ما بر سر مسائل کلی و کلیدی به توافق رسیدیم و قرار است گفتگو در مورد جزئیات را نیز به پایان برسانیم.»

از سوی دیگر "ریاض الأتاسی"، یکی از شخصیت‏های برجسته مخالف اسد، که ابتکار "طرح ملی سوریه" برای یک رهبری جدید را ارائه داده بود، درباره تشکیل اتحاد ملی نیروهای اپوزیسیون و انقلاب گفت: «ما در آستانه امضای این توافقنامه بودیم، اما برخی از مخالفان شرکت کننده برای اطمینان بیشتر از مفاد آن ترجیح دادند که اساس‏نامه را بار دیگر مورد ارزیابی دقیق قرار دهیم تا برای امضا آماده شود.»
وی همچنین افزود: «جناح‏های مختلف برای اولین بار در دوحه، در یک پیکر واحد متحد شدند. در نتیجه ما از جامعه جهانی می خواهیم مخالفان سوری را به عنوان نمایندگان ملت سوریه به رسمیت بشناسند.»

خبر دیگر اینکه نمایندگان گرو‌ه‌های حاضر در نشست دوحه، شیخ "احمد معاذ الخطیب"، روحانی سوری را به عنوان نخستین رئیس ائتلاف ملی سوریه برگزیدند. همچنین "ریاض سیف" و نیز "سهیر الأتاسی" از چهره‌های سیاسی سرشناس سوری به عنوان معاونان وی انتخاب شدند.
در اجلاس دوحه علاوه بر اعضای شورای ملی و دیگر طیف‏های مخالف رژیم اسد، شماری از مقامات خارجی از جمله "نبیل العربی"، دبیرکل اتحادیه عرب و وزیران خارجه ترکیه، امارات و قطر نیز حضور داشتند.
سنی آنلاین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر